sobota, 19 września 2009

Jak zostałem psujcą Śledzika...

Hej. W notce tej opowiem jak zostałem psujcą społecznej kampanii przeciw Śledzikowi, najnowszemu pomysłowi twórców naszej-klasy, mającemu postać shoutboxu w serwisie, mającemu swoich zagorzałych przeciwników i wielu 'followers', bezkrytycznych konformistów podążających w tłumie, jak owce tudzież barany ogarnięte instynktem stadnym a pędzone na rzeź...

Otóż z punktu widzenia socjologicznego jest to ciekawe zjawisko, jak niewiele potrzeba by manipulować ludźmi. Wystarczy wpisać jakiś debilny tekst o usuwaniu Śledzika + prostą komendę by wkleić to na swoim profilu i... i obserwować efekt kuli śnieżnej i toczyć bekę z naśladowców :]

Tak naprawdę jest to smutne. Spośród moich znajomych też wielu wykazało się mentalnością tego typu, w tym kilka osób których bym o to nie podejrzewał i tu był zonk i rozczarowanie.

A rada jest prosta. Myśleć samodzielnie. I zamiast narzekać – działać. Jak komuś nie podoba się funkcjonalność jaką oferuje Śledzik, to może w prosty sposób go wyłączyć – są addony do Firefoxa, skrypty do Opery, Internet Explorera i Google Chrome. Być może do innych, bardziej niszowych przeglądarek też. Zainteresowanych odsyłam do wujka Goglucha, naprawdę szukanie nie boli... Boli zaś głupota...

Ponieważ znudziło mi się czytanie głupot na Śledziku a nie sam Śledzik (moim zdaniem funkcjonalność jaką oferuje jest super :) postanowiłem ukrócić ten proceder, przynajmniej w gronie moich znajomych :)

(A tak na marginesie: jeśli ktoś naprawdę wierzy, że wpisując w swoim Śledziku jakiś super-hiper-tajno-magiczny kod, wyloguje się z n-k i ponownie zaloguje i to mu wyłączy Śledzika, który jest częścią kodu strony, to pozostaje mu jedynie żal.pl, bądź lobotomia mózgu łopatą, bądź obie rzeczy naraz ;)

Rzecz miała miejsce w sobotę, 19.09.2009. Zamieściłem na Śledziku kilka notek:

21:13
Pies warczy, jak się rozgniewa, a kiedy jest zadowolony — macha ogonem. Otóż ja normalnie warczę, kiedy jestem zadowolony, a macham ogonem, jak się rozgniewam. I dlatego jestem wariat ;)

21:17
Ludzie, ogarnijcie się z tym spamem o usuwaniu śledzika :| ktoś zaczął to wpisywać i teraz toczy się to lawinowo a on toczy z Was wszystkich bekę :] jak się wam nie podoba śledzik to go zablokujcie addonem do Firefoxa. Po prostu żal.pl

21:17
Pies warczy, jak się rozgniewa, a kiedy jest zadowolony — macha ogonem. Otóż ja normalnie warczę, kiedy jestem zadowolony, a macham ogonem, jak się rozgniewam. I dlatego jestem wariat ;)

21:35
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem (dedykuję tym, którzy spamują na śledziku o jego usuwani zamiast korzystać z tego zaje**** moim zdaniem narzędzia. ZACZNIJCIE MYŚLEĆ SAMODZIELNIE!


Póki co mam 23:00 i NIKT, dosłownie nikt nie odważył się nic w tej kwestii napisać od półtorej godziny (dysponuję screenem – nie mogłem się oprzeć by go nie zrobić :D
Aż pisząc tą notkę w międzyczasie zagłosowałem na swoje posty i oznaczyłem je gwiazdką jako „fajne”, a co :)


A tymczasem z założenia Śledzik jest fajną funkcjonalnością, dzięki której możemy wysyłać krótkie wiadomości do wszystkich swoich znajomych (250 znaków), podzielić się refleksją, myślą, poradą, przesłać linka, który jest KLIKALNY (a żadne inne, czy w profilu, komentarzach do profilu, komentarzach do zdjęć – nie są klikalne). Chyba łatwiej jest krytykować czy podążyć za tłumem, niż myśleć samodzielnie i poszukać korzyści z nowej funkcji...

A administracja n-k moim zdaniem nie usunie Śledzika. Podobne kampanie przetoczyły się przez n-k przy każdej zmianie jakichś funkcjonalności, np. wprowadzeniu opłat, ograniczeniu wyświetlania ilości osób które odwiedzały profil do trzech w bezpłatnej wersji itp. Cóż... psy szczekają, karawana jedzie dalej...

Optymistycznie pozdrawiam. Zbyszek



--------

edit. Link do screena
Screen na potwierdzenie :)

4 komentarze:

  1. Screen na dowód, że nikt nie pisał nic już później w kwestii Śledzika, choć zalogowało się w miedzyczasie co najmniej z 20 osób :)

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/422ea8360be5c753.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest niedziela, godz. 01:24 i nikt nic nie skomentował na Śledziku - O.K., wiem, że jest noc z soboty na niedzielę i być może część osób jest na baletach, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie rano i w ciągu dnia.

    Pzdr. Zbig

    OdpowiedzUsuń
  3. No i stało się, o 08:52 znalazł się głąb, który kopiuj wklej wkleił takie wypociny:

    "Administrator: NK zrozumiało błąd jakim był śledzik dlatego nowy program będzie usunięty ale tylko u tych osób którzy tego chcą. Te osoby niech wkleją tą wiadomość do swojego śledzika a za 1 godzinę śledzik będzie usunięty z ich konta"

    Ponieważ takie samo cóś wkleił wczoraj po 19-tej i nie zadziałało i nie mogło zadziałać, to musiałem go lekko zje... tzn. odwołać się do jego logiki, przecież studiuje informatykę na Wyższej Szkole Informatyki w Łodzi, szacownej renomowanej uczelni:

    "naprawdę nie usunął Ci się Śledzik po godzinie od wczorajszego wpisu i dziś musiałeś zapodać to samo???? Jak coś nie działa, to zamiast robić tego więcej robimy coś innego... może addon do Firefoxa?"

    ogólnie żal mi takich ludzi, którzy myślą w stylu: coś nie działa, to może za mało się staram, może zróbmy tego wiecej - polecam w kwestii rozbicia muru głową - nie zadziałało? hmmm, może powinienem mocniej przypier...ć LOL

    OdpowiedzUsuń
  4. Disclaimer: Wszystkie opinie wyrażone w blogu są prywatnymi poglądami autora lub opiniami z którymi autor się zgadza. Pamiętaj Szanowny Czytelniku, że jesteś tu na własne życzenie i nikt Cię nie zmusza do przyjmowania ich na wiarę - wręcz przeciwnie - powinieneś je zakwestionować i poddać własnemu osądowi. Zapraszam do samodzielnego myślenia, to naprawdę nie boli...

    OdpowiedzUsuń